Thursday, March 19, 2015

MISTERI MIMALAND GOMBAK !!

Seram memang Seram!Anjing memang Anjing!

Memang heaven gila di waktu malam,kereta korang dikejar oleh anjing,dan korang sebagai driver,korang boleh nampak dekat cermin sisi,lagi bertambah best bila korang cuba lari dari anjing tu tapi korang jumpa jalan mati,terpaksa korang buat pusingan untuk teruskan pelarian.Best tak?Ini yang terjadi dekat aku kelmarin.Nak tahu cerita selanjutnya?Jom teruskan bacaan anda.

Pada pukul 6petang kelmarin Aku,dan 3 lagi sahabat aku dah merancang nak pergi ke kawasan yang keras,ala,kawasan berhantu la der apa lagi,Yang dah baca blog aku dan entri aku yang sebelum ni,semua akan tahu yang aku pernah pergi ke rumah tinggal berdekatan dengan highland tower,kalau korang tak pernah baca,boleh klik SINI.Aku memang suka buat benda yang macam ni,kadang-kadang tu aku fikir nak buat team sendiri pulak,tapi tak best la kalau dalam team aku tu 2orang je yang join kan.

Sambung cerita aku,dalam adventure kali ni,ada 4orang yang ikut,2orang perempuan termasuk aku,dan 2orang lelaki.Aku bawak 2orang lelaki sebab dieorang ni lebih tahu tempat-tempat yang menyeramkan dekat KL ni.

Destinasi pertama kiteorang adalah Mimaland,batu 11,gombak.Nak ke Mimaland ni.Korang perlu hati-hati sebab kena naik bukit yang mahatinggi dan jalan tu berlubang-lubang.



Korang tau tak mimaland tu apa?Tahun 1990 iaitu tahun kelahiran aku,Mimaland ni famous gila.cuba korang tanya parents korang mesti dieorang tahu,Masa ni Mimaland dianggap macam Sunway Lagoon and Jurassic Park la.Tempat ni besar gila woooo.Tapi pada tahun 1994,Mimaland terpaksa ditutup sebab tanah runtuh,ada budak mati lemas dan dikatakan patung-patung kat situ bergerak pada waktu malam.Heh.

Sampai je kiteorang dekat Mimaland,Kiteorang sangat kecewa sebab dah dipagar,taktau celah mana kiteorang nak masuk,kiteorang curi-curi tangkap gambar dalam Mimaland tu,dalam masa yang sama kena hati-hati sebab ada seorang cina tinggal dalam tu bersama anjing dia yang super banyak!So kiteorang hanya mampu amek gambar entrance Mimaland je.

Mak bapak anjing







Senior aku cerita,sekarang ni Mimaland dah jadi macam  dua alam,maksudnya,dalam Mimaland tu ada alam kita dan alam benda tu,kalau tersalah langkah boleh termasuk dalam alam tu,Kau nak?Silakan.Aku taknak.




Dari kiteorang buang masa tengok benda yang tak boleh masuk,Jam dah menunjukkan pukul 7,waktu maghrib.Jom kita bergerak ke tempat yang lain,Setelah dibincangkan,Kiteorang nak ke rumah doktor yang kena bunuh di jalan Bukit Tunku.Rumah ni berdekatan dengan jalan duta.Jalan nak ke rumah doktor ni pon ada cerita dia yang tersendiri,Nak tahu?Baca lah sampai habis okay.



Halaman rumah ni memang sangat besar.Rugi je ditinggalkan macam tu je kan?Bila kiteorang sampai je dekat pintu gate rumah ni,azan maghrib berbunyi,ha,memang elok la,waktu maghrib memang benda tu aktif kan.Mula-mula kiteorang parking kereta elok-elok dulu,kalau ada pape,senang nak blah,tapi sebelum aku melangkah keluar dari kereta aku,aku nampak ada satu benda putih laju je dia lari,sekilas je.Aku tegamam sekejap.Tapi aku taknak cerita lagi dekat kawan-kawan aku,takut misi kiteorang tak berjaya.




Aku,2orang lagi sahabt aku yang masuk,memang seram gila rumah ni wey.Naik bulu tengkuk aku.Rumah ni ada swimming pool ,perabot-perabot dah disusun rapi dalam rumah,ada jugak garage kereta.Banyaklah jugak gambar yang aku amik,kiteorang kena hati-hati jugak sebab tempat ni keras kan.Tiba-tiba senior aku cakap "jom balik diana".Lepastu dia cakap kalau nak cerita,tunggu kita blah dari tempat ni.Dah lepas blah,Dalam kereta aku,semua open cerita,senior aku yang ikut aku naik rumah tu cakap,mula-mula lagi dia dah nampak benda hitam dekat gate nombor dua,senior aku yang duduk dalam kereta tunggu kiteorang tu nampak benda putiih berdiri dekat gate pertama.Aku ingat aku sorang je nampak rupanya dieorang pon sama.Haih.Seram dehh.




Garage kereta

grill masuk 

Dah malam,kiteorang decide untuk lalu Jalan Girdle,dekat je dengan jalan Bukit Tunku ni,Ha.Kalau semua jalan dekat KL ni macam ni,agaknya,semua orang duduk dekat rumah je kot taknak keluar.Jalan Girdle ni sangat sunyi kiri kanan penuh dengan semak samun je.Ada sekali tu,aku drive macam biasa dan ada satu lampu jalan yang tak menyala bila aku jalan je dia menyala.Aku pon pelikla.Nak kata sensor lampu tak jugak sebab bila aku lalu lagi sekali dekat situ,lampu tu tak menyala.Heh?Rupanya senior aku pon pernah alami perkara macam ni jugak waktu 2 pagi.Aku tak berani nak cakap banyak-banyak.Tapi itulah yang aku alami.Kalau satu lampu tu ada sensor,kenapa bila aku lalu banyak kali bawah lampu tu,lampu tu tak menyala??

Okay done segala persoalan,kiteorang teruskan perjalanan ke Rumah TNB bukit tunku,Kiteorang cuma sempat lalu je dekat situ,sebab tempat tu tepi jalan je pon.Aku pon berhenti lah betul-betul depan rumah tu,aku tak sempat amek gambar  sebab senior aku dah cakap "dah dah.jom blah.Baru je sebut pasal benda tu,benda tu dah keluar.Jom Jom!".Aku yang drive,aku lagi gelabah.

Dipendekkan cerita,aku ni tak puas tengok rumah doktor tu,so aku patah balik ke rumah tu,time aku nak masuk simpang,ada ANJING menyalak dekat kereta kiteorang dan kejar kereta kiteorang sampai ke rumah doktor tu,dahlah depan tu jalan mati,kiteorang semua jadi gelabah,aku terpaksa buat pusingan dekat rumah doktor tu,Seram!Mata anjing tu merah,masa kiteorang buat pusingan tu,anjing tu betul-betul depan kiteorang dan kiteorang perasan telinga anjing tu tinggi dan menyalak sambil pandang dalam kereta aku ,lepastu anjing tu terus lari ketakutan!WTH!What actually happen?Adakah dia nampak sesuatu dalam kereta aku?Okay aku nak bagitau sebenarnya aku ada nampak bayang-bayang belakang kereta aku,tapi aku tak bagitahu kawan-kawan aku sebab aku takut dieorang takut.Done.

Pukul 11malam,aku dan seorang lagi kawan aku decide nak ke rumah banglo tepi highland tower yang pernah kiteorang pergi dulu.kali ni kiteorang pergi dua orang je sebab dua orang lagi senior aku nak balik.Dulu pergi waktu siang sekarang waktu malam.Nak drive sampai ke situ je,jantung aku dah berdegup kencang.Heh memang terbaiklah kan,sampai je rumah tu aku kena buat highbeam sebab memang gelap gila.Tiba-tiba tak sampai 2minit kawan aku cakap "Allahu akhbar" dan dia suruh aku drive dan blah dari situ.Then bila aku tanya dia,dia cakap dia nampak something dekat pokok,Warna apa?Warna putih.Sekian.


Korang cakap benda ni merepek dan korang tak percaya dengan apa aku cerita?Apa kata korang pergi sendiri dan rasa sendiri sebab malam tu aku tak boleh tidur dan aku ada dengar suara garau dekat dalam bilik aku selama 2saat.Kawan aku pulak cakap masa dia sampai rumah je,bapak dia nampak ada seseorang belakang kawan aku dan muka dia macam kawan aku jugak.Tak percaya?Terpulang.

No comments:

Post a Comment